În cadrul poliței de asigurare casco, există anumite situații și circumstanțe în care nu se acordă despăgubiri pentru pagubele suferite de autovehiculul asigurat.
a) pagubele cauzate autovehiculului de intretinerea necorespunzatoare sau de o utilizare improprie destinatiei acestuia, cele cauzate prin intrebuintare, functionare, uzare ori ca urmare a defectelor de fabricatie ale materialului sau pieselor (inclusiv amplasarea gresita), influentei temperaturii asupra motorului autovehiculului (de exemplu ca urmare a inghetarii apei din instalatia de racire), precum si cele produse motorului, cutiei de viteze sau diferentialului, ca urmare a lipsei sau insuficientei ungeri ori supraincalzirii;
b) pagubele produse anvelopelor ori camerelor prin taiere, intepare, explozie, cu exceptia cazurilor cand aceste pagube au rezultat ca urmare a producerii unor riscuri asigurate insusi autovehiculului;
c) pagubele produse dotarilor suplimentare montate la autovehicul, daca nu au fost declarate de Asigurat in cererea-chestionar si valoarea acestora nu a fost inclusa in suma asigurata a autovehiculului;
d) orice fel de pagube produse autovehiculului ca urmare a patrunderii cu acesta in locuri inundate;
e) pagubele indirecte (de exemplu: reducerea valori autovehiculului dupa reparatie, pierderi cauzate de lipsa folosintei autovehiculului etc.)
f) pagubele produse acelor parti componente ale autovehiculului ce erau avariate la incheierea asigurarii si sunt mentionate in raportul de inspectie al acestuia, care nu au fost remediate de Asigurat si constatate de Asigurator pana la data producerii riscului asigurat;
g) inlocuirea anumitor piese avariate ale caroseriei autovehiculului asigurat, aflat in perioada de garantie, pentru remedierea carora, desi reparatia este tehnic posibila si nu afecteaza siguranta circulatiei, unitatea reparatoare impune inlocuirea piesei in scopul mentinerii garantiei;
h) pagubele produse oricarui subansamblu sau parti componente ale autovehiculului prin nerespectarea normelor privind incarcarea marfii pe timpul transportului;
i) pagubele produse autovehiculului in timpul sau ca urmare a transportarii, tractarii, remorcarea acestuia;
j) cheltuielile facute pentru remedierea unor reparatii nereusite, precum si cele pentru transformarea sau imbunatatirea autovehiculului in comparatie cu starea lui anterioara producerii riscului asigurat;
k) cazul in care Asiguratul nu a instiintat in scris Asiguratorul, in termenul prevazut in contractul de asigurare si a procedat la repararea autovehiculului fara acordul Asiguratorului, inainte ca reprezentantul acestuia sa efectueze constatarea pagubei.
Prevederile de la ultimele doua alineate nu se aplica daca autovehiculul asigurat era furat.
n) furtul sau tentativa de furt, daca la politie nu s-a inregistrat o reclamatie in acest sens, precum si in cazul in care la comiterea furtului sau a tentativei de furt au luat parte persoane din familia Asiguratorului-persoana fizica, ori in cazul Asiguratului-persoana juridica, prepusii acesteia;
o) cazurile in care persoana cuprinsa in asigurare a favorizat producerea riscurilor asigurate sau a diminuat posibilitatea de reducere a urmarilor acestora.
În cadrul poliței de asigurare casco, există anumite situații și circumstanțe în care nu se acordă despăgubiri pentru pagubele suferite de autovehiculul asigurat.
a) pagubele cauzate autovehiculului de intretinerea necorespunzatoare sau de o utilizare improprie destinatiei acestuia, cele cauzate prin intrebuintare, functionare, uzare ori ca urmare a defectelor de fabricatie ale materialului sau pieselor (inclusiv amplasarea gresita), influentei temperaturii asupra motorului autovehiculului (de exemplu ca urmare a inghetarii apei din instalatia de racire), precum si cele produse motorului, cutiei de viteze sau diferentialului, ca urmate a lipsei sau insuficientei ungeri ori supraincalzirii;
b) pagubele produse anvelopelor ori camerelor prin taiere, intepare, explozie, cu exceptia cazurilor cand aceste pagube au rezultat ca urmare a producerii unor riscuri asigurate insusi autovehiculului;
c) pagubele produse dotarilor suplimentare montate la autovehicul, daca nu au fost declarate de Asigurat in cererea-chestionar si valoarea acestora nu a fost inclusa in suma asigurata a autovehiculului;
d) pagubele de orice fel produse autovehiculului ca urmare a patrunderii cu acesta in locuri inundate;
e) pagubele indirecte (de exemplu: reducerea valori autovehiculului dupa reparatie, pierderi cauzate de lipsa folosintei autovehiculului etc.)
f) pagubele produse acelor parti componente ale autovehiculului ce erau avariate la incheierea asigurarii si sunt mentionate in raportul de inspectie al acestuia, care nu au fost remediate de Asigurat si constatate de Asigurator pana la data producerii riscului asigurat;
g) inlocuirea anumitor piese avariate ale caroseriei autovehiculului asigurat, aflat in perioada de garantie, pentru remedierea carora, desi reparatia este tehnic posibila si nu afecteaza siguranta circulatiei, unitatea reparatoare impune inlocuirea piesei in scopul mentinerii garantiei;
h) pagubele produse oricarui subansamblu sau parti componente ale autovehiculului prin nerespectarea normelor privind incarcarea marfii pe timpul transportului;
i) pagubele produse autovehiculului in timpul sau ca urmare a transportarii, tractarii, remorcarea acestuia;
j) cheltuielile facute pentru remedierea unor reparatii nereusite, precum si cele pentru transformarea sau imbunatatirea autovehiculului in comparatie cu starea lui anterioara producerii riscului asigurat;
k) cazul in care Asiguratul nu a instiintat in scris Asiguratorul, in termenul prevazut in contractul de asigurare si a procedat la repararea autovehiculului fara acordul Asiguratorului, inainte ca reprezentantul acestuia sa efectueze constatarea pagubei.
Prevederile de la ultimele doua alineate nu se aplica daca autovehiculul asigurat era furat.
n) furtul sau tentativa de furt, daca la politie nu s-a inregistrat o reclamatie in acest sens, precum si in cazul in care la comiterea furtului sau a tentativei de furt au luat parte persoane din familia Asiguratorului-persoana fizica, ori in cazul Asiguratului-persoana juridica, prepusii acesteia;
o) cazurile in care persoana cuprinsa in asigurare a favorizat producerea riscurilor asigurate sau a diminuat posibilitatea de reducere a urmarilor acestora.
Autovehiculele se asigura la valoarea reala a acestora la data incheierii sau reinnoirii asigurarii. Valoarea reala a autovehiculului reprezinta valoarea de comercializare din nou la data asigurarii (conform facturilor, cataloagelor sau listelor de preturi), mai putin uzura, stabilita in raport cu vechimea acestuia.
Mai multe informatii despre cum se calculeaza primele sunt disponibile aici.
Asigurarea casco se poate incheia cu sau fara fransiza (suma fixa sau procent din suma asigurata care ramane de plata in sarcina exclusiva a asiguratului).Polita de asigurare se incheie dupa inspectia de risc a autovehiculului, efectuata de catre reprezentantul asiguratorului si in baza declaratiilor asiguratului din cererea-chestionar. Aceasta, impreuna cu raportul de inspectie al autovehiculului, clauzele, anexele la polita si declaratii facute in scris de catre asigurat cu privire la starea autovehiculului, fac parte integranta din polita.
La incheierea politei de asigurare Casco, solicitantul trebuie sa prezinte actele originale ale autovehiculului. Certificatul de inmatriculare si cartea de identitate, in cazul autovehiculelor noi, achizitionate direct de la producatorii sau dealerii din Romania. Polita se poate incheia si in baza facturii de cumparare si a autorizatiei provizorii de circulatie.
Plata primei de asigurare se poate face integral sau in rate (maxim 12).
Alte informatii utile sunt disponibile aici.
Incepand din anul 2015, poti achizitiona o asigurare de locuinta facultativa doar daca ai incheiata o polita obligatorie de asigurare...
Protejeaza-ti performanta si viitorul cu o Asigurare Sportivi de Performanta DESTINE! Performanta sportiva de succes nu inseamna doar antrenament si...
DESTINE BROKER DE ASIGURARE – REASIGURARE este partenerul de care ai nevoie in demersul de identificare a riscurilor la care...