Asigurare CASCO

Casco Destine Broker

DESTINE BROKER DE ASIGURARE – REASIGURARE te poate consilia intotdeauna cu privire la riscurile la care este expusa masina ta si iti poate recomanda cumpararea protectiei adecvate, adaptata nevoilor tale specifice si bugetului de care dispui, prin acces rapid si eficient la cele mai bune oferte de produse Casco.

Incheierea politei CASCO

CASCO este o asigurare facultativa, in baza careia compania de asigurare achita despagubiri pentru aproape orice daune suferite de vehiculul asigurat. Nefiind obligatorie prin lege, decizia de incheiere a unui contract de asigurare CASCO apartine proprietarului de autovehicul, persoana fizica sau juridica. In cazul autovehiculelor achizitionate prin leasing, asigurarea CASCO este obligatorie, iar pretul politei este platit de catre utilizator, in timp ce asiguratul este compania de leasing.

Cum ofertele de asigurare CASCO difera de la un asigurator la altul, ideal ar fi ca achizitia unei astfel de polite sa fie realizata prin intermediul unui broker, care are expertiza necesara de a analiza riscurile ce trebuie acoperite si de a identifica rapid produsele disponibile in piata care pot acoperi cel mai eficient aceste riscuri.

Incheierea politei CASCO

CASCO este o asigurare facultativa, in baza careia compania de asigurare achita despagubiri pentru aproape orice daune suferite de vehiculul asigurat. Nefiind obligatorie prin lege, decizia de incheiere a unui contract de asigurare CASCO apartine proprietarului de autovehicul, persoana fizica sau juridica. In cazul autovehiculelor achizitionate prin leasing, asigurarea CASCO este obligatorie, iar pretul politei este platit de catre utilizator, in timp ce asiguratul este compania de leasing.

Cum ofertele de asigurare CASCO difera de la un asigurator la altul, ideal ar fi ca achizitia unei astfel de polite sa fie realizata prin intermediul unui broker, care are expertiza necesara de a analiza riscurile ce trebuie acoperite si de a identifica rapid produsele disponibile in piata care pot acoperi cel mai eficient aceste riscuri.

Polita CASCO acopera, in general, daunele produse in cazul urmatoarelor evenimente:
  • avarierea automobilului propriu
  • pagube produse din loviri, ciocniri, zgariere, rasturnare, caderea unor corpuri pe autoturism
  • pagube cauzate de furtuna, inundatii, cutremur, grindina, ploaie torentiala, alunecare de teren, avalansa, carbonizare, explozie, afumare
  • furtul autovehiculului, a unor parti componente sau a pagubelor provocate in urma tentativei de furt
  • pagube produse asupra partilor componente sau pieselor autovehiculului in timp ce acestea se aflau demontate in vederea efectuarii reparatiei sau intretinerii
  • cheltuielile de transport al autovehiculului avariat la atelierul de reparatii cel mai apropiat de locul in care s-a produs evenimentul asigurat
  • vandalism
  • pierderea cheilor
Clauze care se pot adauga suplimentar:
  • Pierderea si furtul cheilor
  • Apa la motor
  • circulatia in afara drumurilor publice(off road)
  • Reintregirea automata a sumei asigurate
  • Reparatia la reprezentanta marcii
  • Accidente persoane
  • pagubele cauzate autovehiculului de intretinerea necorespunzatoare sau de o utilizare improprie destinatiei acestuia, cele cauzate prin intrebuintare, functionare, uzare ori ca urmare a defectelor de fabricatie ale materialului sau pieselor (inclusiv amplasarea gresita), influentei temperaturii asupra motorului autovehiculului (de exemplu ca urmare a inghetarii apei din instalatia de racire), precum si cele produse motorului, cutiei de viteze sau diferentialului ca urmate a lipsei sau insuficientei ungerii ori supraincalzirii;
  • pagubele produse anvelopelor ori camerelor prin taiere, intepare, explozie, cu exceptia cazurilor cand aceste pagube au rezultat ca urmare a producerii unor riscuri asigurate insusi autovehiculului;
  • pagubele produse dotarilor suplimentare montate la autovehicul, daca nu au fost declarate de Asigurat in cererea-chestionar si valoarea acestora nu a fost inclusa in suma asigurata a autovehiculului;
  • pagubele de orice fel produse autovehiculului ca urmare a patrunderii cu acesta in locuri inundate;
  • pagubele indirecte (de exemplu: reducerea valori autovehiculului dupa reparatie, pierderi cauzate de lipsa folosintei autovehiculului, etc.)
  • pagubele produse acelor parti componente ale autovehiculului ce erau avariate la incheierea asigurarii si sunt mentionate in raportul de inspectie al acestuia, care nu au fost remediate de Asigurat si constatate de Asigurator pana la data producerii riscului asigurat;
  • inlocuirea anumitor piese avariate ale caroseriei autovehiculului asigurat, aflat in perioada de garantie,pentru remedierea carora, desi reparatia este tehnic posibila si nu afecteaza siguranta circulatiei,unitatea reparatoare impune inlocuirea piesei in scopul mentinerii garantiei;
  • pagubele produse oricarui subansamblu sau parti componente ale autovehiculului prin nerespectarea normelor privind incarcarea amararea marfii pe timpul transportului;
  • pagubele produse autovehiculului in timpul sau ca urmare a transportarii, tractarii, remorcarea acestuia;
  • cheltuielile facute pentru remedierea unor reparatii nereusite, precum si cele pentru transformarea sau imbunatatirea autovehiculului in comparatie cu starea lui anterioara producerii riscului asigurat;
  • cazul in care Asiguratul nu a instiintat in scris Asiguratorul, in termenul prevazut in contractul de asigurare si a procedat la repararea autovehiculului fara acordul Asiguratorului, inainte ca reprezentantul acestuia sa efectueze constatarea pagubei;
  • pagubele produse autovehiculului de:
    –  razboi (declarat sau nu), invazie sau actiunea unui dusman extern, razboi civil, revolutie, rebeluine, insurectie, dictatura militara, conspiratie, greve, tulburari civile, terorism;
    – explozie atomica, radiatii sau infestari radioactive ca urmare a folosirii energiei atomice sau materialelor fisionabile;
    – poluare sau contaminare de orice natura si din orice cauza;
  • pagubele produse autovehiculului, in cazurile in care:- accidentul a fost produs cu intentie;
    – accidentul a fost produs in timpul conducerii autovehiculului sub influenta bauturilor alcoolice, precum si in timpul comiterii unor fapte incriminate de dispozitiile legale privind circulatia pe drumurile publice ca infractiuni, chiar daca aceste fapte nu s-au produs pe astfel de drumuri, sau in timpul comiterii altor infractiuni;
    – accidentul a fost produs in timpul cat autorul infractiunii incearca sa se sustraga de la urmarire;
    – autovehiculul nu avea certificat de inmatriculare valabil sau o autorizatie de circulatie valabila;
    – in momentul accidentului, autovehiculul era condus sau actionat de o persoana fara permis de conducere valabil pentru categoria respectiva de autovehicule, ori dupa ce permisul de conducere I-a fost retras, anulat sau retinut in vederea anularii, ori ca urmare a suspendarii dreptului de a conduce.
    Prevederile de la ultimele doua alineate nu se aplica daca autovehiculul asigurat era furat.
  • furtul sau tentativa de furt, daca la politie nu s-a inregistrat o reclamatie in acest sens, precum si in cazul in care la comiterea furtului sau a tentativei de furt au luat parte persoane din familia Asiguratorului-persoana fizica, ori in cazul Asiguratului-persoana juridica, prepusii acesteia;
  • cazurile in care persoana cuprinsa in asigurare a favorizat producerea riscurilor asigurate sau a diminuat posibilitatea de reducere a urmarilor acestora.
Clauze care se pot adauga suplimentar:
  • Pierderea si furtul cheilor
  • Apa la motor
  • circulatia in afara drumurilor publice(off road)
  • Reintregirea automata a sumei asigurate
  • Reparatia la reprezentanta marcii

Nu se acorda despagubiri pentru:

  • pagubele cauzate autovehiculului de intretinerea necorespunzatoare sau de o utilizare improprie destinatiei acestuia, cele cauzate prin intrebuintare, functionare, uzare ori ca urmare a defectelor de fabricatie ale materialului sau pieselor (inclusiv amplasarea gresita), influentei temperaturii asupra motorului autovehiculului (de exemplu ca urmare a inghetarii apei din instalatia de racire), precum si cele produse motorului, cutiei de viteze sau diferentialului ca urmate a lipsei sau insuficientei ungerii ori supraincalzirii;
  • pagubele produse anvelopelor ori camerelor prin taiere, intepare, explozie, cu exceptia cazurilor cand aceste pagube au rezultat ca urmare a producerii unor riscuri asigurate insusi autovehiculului;
  • pagubele produse dotarilor suplimentare montate la autovehicul, daca nu au fost declarate de Asigurat in cererea-chestionar si valoarea acestora nu a fost inclusa in suma asigurata a autovehiculului;
  • pagubele de orice fel produse autovehiculului ca urmare a patrunderii cu acesta in locuri inundate;
  • pagubele indirecte (de exemplu: reducerea valori autovehiculului dupa reparatie, pierderi cauzate de lipsa folosintei autovehiculului, etc.)
  • pagubele produse acelor parti componente ale autovehiculului ce erau avariate la incheierea asigurarii si sunt mentionate in raportul de inspectie al acestuia, care nu au fost remediate de Asigurat si constatate de Asigurator pana la data producerii riscului asigurat;
  • inlocuirea anumitor piese avariate ale caroseriei autovehiculului asigurat, aflat in perioada de garantie,pentru remedierea carora, desi reparatia este tehnic posibila si nu afecteaza siguranta circulatiei,unitatea reparatoare impune inlocuirea piesei in scopul mentinerii garantiei;
  • pagubele produse oricarui subansamblu sau parti componente ale autovehiculului prin nerespectarea normelor privind incarcarea amararea marfii pe timpul transportului;
  • pagubele produse autovehiculului in timpul sau ca urmare a transportarii, tractarii, remorcarea acestuia;
  • cheltuielile facute pentru remedierea unor reparatii nereusite, precum si cele pentru transformarea sau imbunatatirea autovehiculului in comparatie cu starea lui anterioara producerii riscului asigurat;
  • cazul in care Asiguratul nu a instiintat in scris Asiguratorul, in termenul prevazut in contractul de asigurare si a procedat la repararea autovehiculului fara acordul Asiguratorului, inainte ca reprezentantul acestuia sa efectueze constatarea pagubei;
  • pagubele produse autovehiculului de:
    –  razboi (declarat sau nu), invazie sau actiunea unui dusman extern, razboi civil, revolutie, rebeluine, insurectie, dictatura militara, conspiratie, greve, tulburari civile, terorism;
    – explozie atomica, radiatii sau infestari radioactive ca urmare a folosirii energiei atomice sau materialelor fisionabile;
    – poluare sau contaminare de orice natura si din orice cauza;
  • pagubele produse autovehiculului, in cazurile in care:- accidentul a fost produs cu intentie;
    – accidentul a fost produs in timpul conducerii autovehiculului sub influenta bauturilor alcoolice, precum si in timpul comiterii unor fapte incriminate de dispozitiile legale privind circulatia pe drumurile publice ca infractiuni, chiar daca aceste fapte nu s-au produs pe astfel de drumuri, sau in timpul comiterii altor infractiuni;
    – accidentul a fost produs in timpul cat autorul infractiunii incearca sa se sustraga de la urmarire;
    – autovehiculul nu avea certificat de inmatriculare valabil sau o autorizatie de circulatie valabila;
    – in momentul accidentului, autovehiculul era condus sau actionat de o persoana fara permis de conducere valabil pentru categoria respectiva de autovehicule, ori dupa ce permisul de conducere I-a fost retras, anulat sau retinut in vederea anularii, ori ca urmare a suspendarii dreptului de a conduce.
    Prevederile de la ultimele doua alineate nu se aplica daca autovehiculul asigurat era furat.
  • furtul sau tentativa de furt, daca la politie nu s-a inregistrat o reclamatie in acest sens, precum si in cazul in care la comiterea furtului sau a tentativei de furt au luat parte persoane din familia Asiguratorului-persoana fizica, ori in cazul Asiguratului-persoana juridica, prepusii acesteia;
  • cazurile in care persoana cuprinsa in asigurare a favorizat producerea riscurilor asigurate sau a diminuat posibilitatea de reducere a urmarilor acestora.
Elemente principale ale politei CASCO

Suma asigurata –valoarea la care este asigurata masina si care reprezinta valoarea de factura sau cea dintr-un catalog specializat, asupra careia se aplica un coeficient de uzura.

Fransiza – partea din dauna suportata de beneficiarul politei de asigurare, care poate fi procentuala sau fixa sau poate fi aplicata pe categorii de riscuri.

Prima de asigurare –pretul politei, stabilit in functie de urmatoarele elemente: datele masinii, ale proprietarului, riscuri acoperite, clauzele suplimentare pentru care se opteaza. Prima de asigurare poate fi achitata integral sau in rate.

Riscuri excluse – riscuri neasigurabile precizate ca atare in poliţa de asigurare.

Inspectia de risc – se efectueaza fie de catre broker, fie de catre reprezentatul companiei de asigurare. Eventualele daune preexistente trebuie specificate in raportul inspectiei de risc.

Cum se stabileste suma asigurata?

Autovehiculele se asigura la valoarea reala a acestora la data incheierii sau reinnoirii asigurarii. Valoarea reala a autovehiculului reprezinta valoarea de comercializare din nou la data asigurarii (conform facturilor, cataloagelor sau listelor de preturi), mai putin uzura, stabilita in raport cu vechimea acestuia.

Cum se stabileste suma asigurata?

Autovehiculele se asigura la valoarea reala a acestora la data incheierii sau reinnoirii asigurarii. Valoarea reala a autovehiculului reprezinta valoarea de comercializare din nou la data asigurarii (conform facturilor, cataloagelor sau listelor de preturi), mai putin uzura, stabilita in raport cu vechimea acestuia.

Cum se incheie asigurarea casco

Asigurarea CASCO se poate incheia cu sau fara fransiza (suma fixa sau procent din suma asigurata care ramane de plata in sarcina exclusiva a asiguratului).

Polita de asigurare se incheie dupa inspectia de risc a autovehiculului, efectuata de catre reprezentantul asiguratorului si in baza declaratiilor asiguratului din cererea-chestionar. Aceasta, impreuna cu raportul de inspectie al autovehiculului, clauzele, anexele la polita si declaratii facute in scris de catre asigurat cu privire la starea autovehiculului, fac parte integranta din polita.

La incheierea politei de asigurare, solicitantul trebuie sa prezinte actele originale ale autovehiculului: certificatul de inmatriculare si cartea de identitate, in cazul autovehiculelor noi, achizitionate direct de la producatorii sau dealerii din Romania, polita se poate incheia si in baza facturii de cumparare si a autorizatiei provizorii de circulatie.

Plata primei de asigurare se poate face integral sau in rate (maxim 12).

Contacteaza un consultant Destine Broker

Daca vrei sa afli mai mult despre aceasta asigurare, te rugam sa completezi formularul alaturat si iti vom raspunde in cel mai scurt timp.