Asigurare CASCO Auto
Caracteristici cheie
- Consultanta in vederea alegerii produsului ideal
- Polita de asigurare cu sau fara fransiza
O asigurare CASCO este o polita facultativa in baza careia societatea de asigurare achita despagubiri pentru
avariile accidentale (partiale sau totale) si/sau furtul (partial sau total) suferite de vehiculul asigurat si inscris
in polita de asigurare.
Riscuri acoperite de o asigurare CASCO:
- Avarii (ciocniri, loviri, izbiri cu alte vehicule, animale sau cu orice alte corpuri mobile sau imobile); incendiu, explozie, traznet, fenomene atmosferice, inundatie, cutremur, alunecari de teren, greutatea stratului de zapada, avalanse
- Furt (al intregului autovehicul, inclusiv avarii produse ca urmare a tentativei de furt si/sau furtul unor parti componente)
- Vandalism, revolte, greve, tulburari civile
- Pierderea si furtul cheilor
- Apa la motor
- Circulatia in afara drumurilor publice (off road)
- Reparatia la reprezentanta marcii
- Asistenta rutiera extinsa
- Daune provocate exclusiv jantelor si anvelopelor
![Riscuri acoperite](https://destine-broker.ro/wp-content/uploads/2017/08/Riscuri-acoperite.webp)
![Riscuri acoperite](https://destine-broker.ro/wp-content/uploads/2017/08/Riscuri-acoperite.webp)
Riscuri acoperite de o asigurare CASCO:
- Avarii (ciocniri, loviri, izbiri cu alte vehicule, animale sau cu orice alte corpuri mobile sau imobile); incendiu, explozie, traznet, fenomene atmosferice, inundatie, cutremur, alunecari de teren, greutatea stratului de zapada, avalanse
- Furt (al intregului autovehicul, inclusiv avarii produse ca urmare a tentativei de furt si/sau furtul unor parti componente)
- Vandalism, revolte, greve, tulburari civile
- Reintregirea automata a sumei asigurate;
- Pierderea si furtul cheilor
- Apa la motor
- Circulatia in afara drumurilor publice (off road)
- Reparatia la reprezentanta marcii
- Asistenta rutiera extinsa
- Daune provocate exclusiv jantelor si anvelopelor
![Excluderi](https://destine-broker.ro/wp-content/uploads/2017/08/Excluderi-1.webp)
Excluderi
În cadrul poliței de asigurare casco, există anumite situații și circumstanțe în care nu se acordă despăgubiri pentru pagubele suferite de autovehiculul asigurat.
a) pagubele cauzate autovehiculului de intretinerea necorespunzatoare sau de o utilizare improprie destinatiei acestuia, cele cauzate prin intrebuintare, functionare, uzare ori ca urmare a defectelor de fabricatie ale materialului sau pieselor (inclusiv amplasarea gresita), influentei temperaturii asupra motorului autovehiculului (de exemplu ca urmare a inghetarii apei din instalatia de racire), precum si cele produse motorului, cutiei de viteze sau diferentialului, ca urmate a lipsei sau insuficientei ungeri ori supraincalzirii;
b) pagubele produse anvelopelor ori camerelor prin taiere, intepare, explozie, cu exceptia cazurilor cand aceste pagube au rezultat ca urmare a producerii unor riscuri asigurate insusi autovehiculului;
c) pagubele produse dotarilor suplimentare montate la autovehicul, daca nu au fost declarate de Asigurat in cererea-chestionar si valoarea acestora nu a fost inclusa in suma asigurata a autovehiculului;
d) pagubele de orice fel produse autovehiculului ca urmare a patrunderii cu acesta in locuri inundate;
e) pagubele indirecte (de exemplu: reducerea valori autovehiculului dupa reparatie, pierderi cauzate de lipsa folosintei autovehiculului etc.)
f) pagubele produse acelor parti componente ale autovehiculului ce erau avariate la incheierea asigurarii si sunt mentionate in raportul de inspectie al acestuia, care nu au fost remediate de Asigurat si constatate de Asigurator pana la data producerii riscului asigurat;
g) inlocuirea anumitor piese avariate ale caroseriei autovehiculului asigurat, aflat in perioada de garantie, pentru remedierea carora, desi reparatia este tehnic posibila si nu afecteaza siguranta circulatiei, unitatea reparatoare impune inlocuirea piesei in scopul mentinerii garantiei;
h) pagubele produse oricarui subansamblu sau parti componente ale autovehiculului prin nerespectarea normelor privind incarcarea marfii pe timpul transportului;
i) pagubele produse autovehiculului in timpul sau ca urmare a transportarii, tractarii, remorcarea acestuia;
j) cheltuielile facute pentru remedierea unor reparatii nereusite, precum si cele pentru transformarea sau imbunatatirea autovehiculului in comparatie cu starea lui anterioara producerii riscului asigurat;
k) cazul in care Asiguratul nu a instiintat in scris Asiguratorul, in termenul prevazut in contractul de asigurare si a procedat la repararea autovehiculului fara acordul Asiguratorului, inainte ca reprezentantul acestuia sa efectueze constatarea pagubei.
l) pagubele produse autovehiculului de:
- razboi (declarat sau nu), invazie sau actiunea unui dusman extern, razboi civil, revolutie, rebeliune, insurectie, dictatura militara, conspiratie, greve, tulburari civile, terorism;
- explozie atomica, radiatii sau infestari radioactive ca urmare a folosirii energiei atomice sau materialelor fisionabile;
- poluare sau contaminare de orice natura si din orice cauza;
m) pagubele produse autovehiculului, in cazurile in care:
- accidentul a fost produs cu intentie;
- accidentul a fost produs in timpul conducerii autovehiculului sub influenta bauturilor alcoolice, precum si in timpul comiterii unor fapte incriminate de dispozitiile legale privind circulatia pe drumurile publice ca infractiuni, chiar daca aceste fapte nu s-au produs pe astfel de drumuri, sau in timpul comiterii altor infractiuni;
- accidentul a fost produs in timpul cat autorul infractiunii incearca sa se sustraga de la urmarire;
- autovehiculul nu avea certificat de inmatriculare valabil sau o autorizatie de circulatie valabila;
- in momentul accidentului, autovehiculul era condus sau actionat de o persoana fara permis de conducere valabil pentru categoria respectiva de autovehicule, ori dupa ce permisul de conducere i-a fost retras, anulat sau retinut in vederea anularii, ori ca urmare a suspendarii dreptului de a conduce.
Prevederile de la ultimele doua alineate nu se aplica daca autovehiculul asigurat era furat.
n) furtul sau tentativa de furt, daca la politie nu s-a inregistrat o reclamatie in acest sens, precum si in cazul in care la comiterea furtului sau a tentativei de furt au luat parte persoane din familia Asiguratorului-persoana fizica, ori in cazul Asiguratului-persoana juridica, prepusii acesteia;
o) cazurile in care persoana cuprinsa in asigurare a favorizat producerea riscurilor asigurate sau a diminuat posibilitatea de reducere a urmarilor acestora.
Excluderi
În cadrul poliței de asigurare casco, există anumite situații și circumstanțe în care nu se acordă despăgubiri pentru pagubele suferite de autovehiculul asigurat.
a) pagubele cauzate autovehiculului de intretinerea necorespunzatoare sau de o utilizare improprie destinatiei acestuia, cele cauzate prin intrebuintare, functionare, uzare ori ca urmare a defectelor de fabricatie ale materialului sau pieselor (inclusiv amplasarea gresita), influentei temperaturii asupra motorului autovehiculului (de exemplu ca urmare a inghetarii apei din instalatia de racire), precum si cele produse motorului, cutiei de viteze sau diferentialului, ca urmate a lipsei sau insuficientei ungeri ori supraincalzirii;
b) pagubele produse anvelopelor ori camerelor prin taiere, intepare, explozie, cu exceptia cazurilor cand aceste pagube au rezultat ca urmare a producerii unor riscuri asigurate insusi autovehiculului;
c) pagubele produse dotarilor suplimentare montate la autovehicul, daca nu au fost declarate de Asigurat in cererea-chestionar si valoarea acestora nu a fost inclusa in suma asigurata a autovehiculului;
d) pagubele de orice fel produse autovehiculului ca urmare a patrunderii cu acesta in locuri inundate;
e) pagubele indirecte (de exemplu: reducerea valori autovehiculului dupa reparatie, pierderi cauzate de lipsa folosintei autovehiculului etc.)
f) pagubele produse acelor parti componente ale autovehiculului ce erau avariate la incheierea asigurarii si sunt mentionate in raportul de inspectie al acestuia, care nu au fost remediate de Asigurat si constatate de Asigurator pana la data producerii riscului asigurat;
g) inlocuirea anumitor piese avariate ale caroseriei autovehiculului asigurat, aflat in perioada de garantie, pentru remedierea carora, desi reparatia este tehnic posibila si nu afecteaza siguranta circulatiei, unitatea reparatoare impune inlocuirea piesei in scopul mentinerii garantiei;
h) pagubele produse oricarui subansamblu sau parti componente ale autovehiculului prin nerespectarea normelor privind incarcarea marfii pe timpul transportului;
i) pagubele produse autovehiculului in timpul sau ca urmare a transportarii, tractarii, remorcarea acestuia;
j) cheltuielile facute pentru remedierea unor reparatii nereusite, precum si cele pentru transformarea sau imbunatatirea autovehiculului in comparatie cu starea lui anterioara producerii riscului asigurat;
k) cazul in care Asiguratul nu a instiintat in scris Asiguratorul, in termenul prevazut in contractul de asigurare si a procedat la repararea autovehiculului fara acordul Asiguratorului, inainte ca reprezentantul acestuia sa efectueze constatarea pagubei.
l) pagubele produse autovehiculului de:
- razboi (declarat sau nu), invazie sau actiunea unui dusman extern, razboi civil, revolutie, rebeliune, insurectie, dictatura militara, conspiratie, greve, tulburari civile, terorism;
- explozie atomica, radiatii sau infestari radioactive ca urmare a folosirii energiei atomice sau materialelor fisionabile;
- poluare sau contaminare de orice natura si din orice cauza;
m) pagubele produse autovehiculului, in cazurile in care:
- accidentul a fost produs cu intentie;
- accidentul a fost produs in timpul conducerii autovehiculului sub influenta bauturilor alcoolice, precum si in timpul comiterii unor fapte incriminate de dispozitiile legale privind circulatia pe drumurile publice ca infractiuni, chiar daca aceste fapte nu s-au produs pe astfel de drumuri, sau in timpul comiterii altor infractiuni;
- accidentul a fost produs in timpul cat autorul infractiunii incearca sa se sustraga de la urmarire;
- autovehiculul nu avea certificat de inmatriculare valabil sau o autorizatie de circulatie valabila;
- in momentul accidentului, autovehiculul era condus sau actionat de o persoana fara permis de conducere valabil pentru categoria respectiva de autovehicule, ori dupa ce permisul de conducere i-a fost retras, anulat sau retinut in vederea anularii, ori ca urmare a suspendarii dreptului de a conduce.
Prevederile de la ultimele doua alineate nu se aplica daca autovehiculul asigurat era furat.
n) furtul sau tentativa de furt, daca la politie nu s-a inregistrat o reclamatie in acest sens, precum si in cazul in care la comiterea furtului sau a tentativei de furt au luat parte persoane din familia Asiguratorului-persoana fizica, ori in cazul Asiguratului-persoana juridica, prepusii acesteia;
o) cazurile in care persoana cuprinsa in asigurare a favorizat producerea riscurilor asigurate sau a diminuat posibilitatea de reducere a urmarilor acestora.
![Excluderi](https://destine-broker.ro/wp-content/uploads/2017/08/Excluderi-1.webp)
Cum se stabileste suma asigurata?
Autovehiculele se asigura la valoarea reala a acestora la data incheierii sau reinnoirii asigurarii. Valoarea reala a autovehiculului reprezinta valoarea de comercializare din nou la data asigurarii (conform facturilor, cataloagelor sau listelor de preturi), mai putin uzura, stabilita in raport cu vechimea acestuia.
Mai multe informatii despre cum se calculeaza primele sunt disponibile aici.
Cum se incheie o asigurare casco
Asigurarea casco se poate incheia cu sau fara fransiza (suma fixa sau procent din suma asigurata care ramane de plata in sarcina exclusiva a asiguratului).Polita de asigurare se incheie dupa inspectia de risc a autovehiculului, efectuata de catre reprezentantul asiguratorului si in baza declaratiilor asiguratului din cererea-chestionar. Aceasta, impreuna cu raportul de inspectie al autovehiculului, clauzele, anexele la polita si declaratii facute in scris de catre asigurat cu privire la starea autovehiculului, fac parte integranta din polita.
La incheierea politei de asigurare Casco, solicitantul trebuie sa prezinte actele originale ale autovehiculului. Certificatul de inmatriculare si cartea de identitate, in cazul autovehiculelor noi, achizitionate direct de la producatorii sau dealerii din Romania. Polita se poate incheia si in baza facturii de cumparare si a autorizatiei provizorii de circulatie.
Plata primei de asigurare se poate face integral sau in rate (maxim 12).
Alte informatii utile sunt disponibile aici.
![Cum se incheie asigurarea casco](https://destine-broker.ro/wp-content/uploads/2017/08/Cum-se-incheie-asigurarea-casco.webp)